slappar

Har ledig dag idag, vilket känns riktigt skönt!! Vet dock inte om jag ska jobba ikväll än eller inte men det återstår att se. Har i alla fall planerat in en kombinerad rundtur och shoppingtur men Victoria och Ann inne i NY i morgon, så det återkommer mer info om den senare!:)
Tog en tur till Port Washington igår och utforskade deras bio, var på The Dark Knight (jag vet rätt mycket senare än alla andra) med Victoria och Emma. Den var väl helt okej, fast vi missade början, vilket inte är att rekommenderas! Dock förstördes den utav att vi satt bredvid värsta surgubben som kollade snett på oss under hela filmen! Inte så kul, men annars var kvällen trevlig! Anledningen till att vi inte tog Manhassets biograf är den att dom bara har (hör och häpna) TVÅ filmer! Jag vet, MINDRE än till och med folkan hemma i Lisch! Och dom två filmerna som visades var inga man hört talats om alls som dessutom skulle vara jätteknepiga! Så det fick bli Port Washington istället (vilket bara ligger 10 min bilresa från Manhasset).

Gårdagen var annars som hela denna veckan varit, rätt jobbig. Dylan, 6 åringen, skulle leka med en kompis, vars mamma som skulle hämta honom kl 4, kom 20 i 5. vilket var rätt jobbigt då han var riktigt uttråkad och inte kunde vara utomhus eftersom det ösregande. Han stack ut ändå och cyklade och blev jätteblöt! Och jag fick tillsägelse av Anne-Marie (som jobbade hemifrån) eftersom jag inte haft honom inomhus. JÄTTEKUL! och inte nog med det, Ryan, 10 åringen, hade sin kompis Kevin här och dom var nere i källaren och spelade tv spel, då Jack, 8 åringen, kom ner och skulle vara med. och vad hände inte om att dom började bråka, jag gick ner, mötte Jack i trappan som sparng upp, släckte ljuset och låste dörren. Så vi var fast nere i källaren, som tur var finns det ju en dörr ut där, så vi gick ut, i ösresgent) och A-M blev irriterad igen. Du måste ha mer kontroll på dom! Men vad ska jag liksom göra när han låser dörren? grr!! Vi förklarade sedan vad som hände så jag tror att hon fattade. Men det är inte så roligt när det är en sådan här vecka liksom!

Torsdagen var typ lika jobbig den, om inte jobbigare. Skulle skjutsa Ryan på sin Lacrossträning och Jack & Dylan var tvugna att hänga med. Hämtade Dylan från skolan och det första han och Jack gjorde när vi kom innanför dörren var att börja skrika att dom inte ville följa med på träningen. Låste in sig på sina rum, grät och skrek och ringde Kevin. kändes väldigvt frustrerande. Sedan när det var dags för Ryan att göra i ordning sig (kl 4) sa han att han måste göra läxan först eftersom Kevin sagt det till honom, vilket han inte gjort, och fick tillslut honom att börja göra iordning sig 10 över 4 (då vi egentligen skulle åka), ut till bilen kvart över tillsammans med Dylan som accepterat att han skulle med. Men Jack lade sig i soffan och vägrade komma. Pratade med Kevin med vad kunde ha göra? Fick till slut ut Jack till bilen fem i halv 5 (träningen började halv 5), kom dit,vad händer om inte Ryan lägger sig i bilen och vägrar träna. "Nej jag tänker inte", ringer Kevin, som pratar med Ryan, A-M ringer och pratar med honom. Vet inte vad jag ska göra? Slutar med att han inte behöver träna eftersom man inte kan tvinga honom. Men vi ska ändå, av order av Kevin, sitta där i 20 min och bara kolla på. Ryan vägrar, säger att det är slöseri med tid men jag har ju iallafall ett plus på min sida, ja ligg kvar i bilen men då blir vi kvar tills träningen slutat! Så då ger han med sig och kollar på. Kommer hem och får dom att bada och läsa. A-M och Kevin kommer hem, pratar med ungarna, vilka får lekförbud hela nästa vecka! Så jag hoppas verkligen att nästa vecka blir MYCKET bättre än denna!!

Glädjer mig till NY turen i morrn!

Ha det suveränt!! Kram

Kommentarer



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0