tillbaka till vardagen

Hade en helgreat heldag i NY igår med An. Gick till tåget 8.15, mötte Ann på Penn Station vid typ 9.30, gick till Starbucks och käkade frukost. Traskade sedan vidare till Central Park, en annan del än vart jag var förra veckan, helt sjukt vilken avslappnad miljö det är mitt inne i centrala NY alltså!! Åker nu hit måste ni dit!! Led utav skoskav eftrsom jag råkade fått på mig fel skor, vilket inte var så smart gjort.
Gick sedan och skulle hitta en restaurang, jag käkade spaghetti och Ann några väldigt stora friterade kycklingbitar, en hel kyckling med ben i typ:P
Efter maten tänkte vi ta tunnelbanan ner till SOHO eftersom Anns hostdad sagt att shoppingen är bäst där, så vi gick för att leta efter rätt tåg, vilket inte var det lättaste! Frågade tillslut en snubbe så att vi hittade rätt, satte oss på ett tåg men var tvugna att hoppa av det vid en station tidigare än vart vi skulle av eftersom tåget skulle ta en annan väg, hoppade på ett annat tåg, som åkte förbi den stationen som vi skulle av på, så vi hoppade av på nästa station. Kom över jorden och märkte att vi hamnat i China Town. Var lite speciellt. Hittade en skoaffär, köpte ett par flipflop eftersom mitt skoskav nu var 100 gånger värre än vad det vart i Central Park och hittade även ett par söta partyskor! (för 15 dollar) heeelt okeej!! Allt är så mycket billigare här än vad det är hemma! Så det är verkligen suverän shopping!
Traskade vidare till SOHO men var nu alldeles för trötta för att gå in i affärer så vi gick runt där ett tag, letade rätt på en tunnelbana och åkte tillbaka. Gick av på fel station- IGEN! åkte tillbaka en staion och hamnade på Penn Station. Skildes åt efter att försökt hitta rätt plats där våra tåg gick i från och åkte sedan hem. Otroligt nog mötte jag Victoria (som iofs skickat ett mess) på tågstationen, så vi hade följe till Mahasset. Kom hem , duschade och gick typ och la mig och sov! En helt ok dag!!:)

Ha det fint! Och tack för stödet jag får! behövs verkligen ibland!! Hoppas på att denna veckan blir bättre än vad förra var!

Puss och Kram

Kommentarer



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0