Söndag igen då...

... och helgen har gått riktigt snabbt, precis som vanligt!

Fredagen sa bara svisch, steg upp runt sex, drog till jobbet och jobbade på som bara den. Hoppade över frukostrasten och grejer så att jag kunde komma hem tidigare och fixa iordning mig inför resan. Tog bussen ner till stationen runt tjugo över ett för att hinna med tåget som gick vid två. Resan gick bra och var framme i Emmaboda vid halv 5. Skulle nu försöka hitta till festivalområdet på egen hand men lite guidning i telefon av Agnes, vilket fungerade rätt bra för att vara en lost Kristin fast mitt ute i smålands snår och skogar! Kom fram och in till området, träffade Agnes precis utanför först. Kollade på Florence Valentin en liten snutt, gick till campet och träffade resten av folket där. Hängde sedan där rätt stor del av kvällen. Träffade på Helene efter en stund, gick med henne och Agnes till husvagnscampingen för att träffa på lite folk där och sprang sedan omkring lite överallt. Tror jag typ däckade i tältet runt ett, helt utslagen!
(jag vet, börjar bli gammal och grå!)

Lördag började med att ligga och slappa i campet på morgonen, dra in till das town runt elva, halv tolv för lite käk. Hängde där inne ett tag, drog tillbaka till festivalområdet. Hängde i campet, drog runt och bara lalla omkring (som Agnes skulle sagt). Kollade på några band, det vill säga ett jag inte minns namnet på och familljen. Ja det var typ min dos av band under hela festivaln, tror i och för sig vi såg en liten stund på The Haunted också, käkade i alla fall en bit vid den scenen där de spelade!

Söndag, aka idag, bestod i princip av uppstigning, ihoppackning, dra till bilarna, säga hej då av folket. Gå själv in mot centrum och tågstationen, träffa på Helene, Elin och Cecilia helt plötsligt på hälften av vägen, hänga utanför Ica en stund, försöka ta sig på ett tåg med en jävla massa andra människor, vilket givetvis blir försenat bara för att folk inte fattar att de inte får plats. Vara orolig att man ska missa anslutningen i Alvestad eftersom tåget kommer in en kvart sent och det mot stockholm skulle gå fem minuter tidigare. Har tur att det väntar in på alla som ska med vårt tåg (får vara glad att det inte blev ännu försenat i alla fall!). Sätta sig på det tåget, koppla av, komma fram, hitta en buss som går mot gottan, har flyt och behöver bara vänta i tio minuter, var rätt gött! Och kom sedan hem och kunde duscha, borsta tänder, käka och bara slappa. Så himla skönt!

Ser dock inte fram emot morgondagen och nästkommande veckas jobb, men är ju som sagt sista veckan, så får försöka ta mig igenom det. Hoppas dock på att jag hittar någon som vill jobba på söndag eftersom jag jättegärna vill åka hem redan på lördag, så hoppas hoppas hoppas!

Nää ska göra något annat än att sitta här (hamnar antagligen på facebook men ändå:P haha)
Ha det underbart och njut av några bilder från helgen!

  

  



//Rullebulle

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som du hade riktigt kul);

2009-08-03 @ 12:37:49
URL: http://mandysblogg.blogg.se/



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0