Hultsfred- 09

Regn, regn och åter regn..
Men med massor med bra band och en jävla massa öl blev det allt till en toppenvecka ändå!

Började veckan med att få reda på att ankans bagage hade blivit fast i danmark och hon inte visste när det skulle komma till sverige och lilla lisch, så det blev lite smått panik där eftersom jag skulle ta bussen till Jönköping där hon vidare skulle möta upp mig.
Vid elva visste hon fortfarande ingenting så jag blev tvungen att dra mig mot resecentrum. Fick då världens tur av att min underbara mor ringde och sa att hon och far min inte skulle åka på semester som planerat, efter helgen i Linkan utan istället skulle dra sin kos hemåt. Så jag bestämde mig istället för att åka med dom hem så kunde jag möta ankan på vägen.
Jävla tur att jag tog det beslutet då bagaget inte landade förräns klockan 18.00 på Lidköpings torg mitt i centrum. Vi bestämde oss istället för att åka på tisdag morgon.
Så istället blev det myskväll framför tv:n medans regnet brakade utanför (och i hultsfred också för den delen, nästan bara tur att vi inte åkte som planerat!)

Tisdag blev tidig uppgång och där med rätt tidig avfärd, hade ju runt en fyra timmar framför oss i bilen. Roadtrip alá Krin and Ankan kan ju bara inte gå fel. Gött att slippa vara den som kör för en gång skull också!
Kom fram till hultsfred runt halv två eller något sådant, ställde bilen på perkeringen och tog en buss till själva campingen.
 Där kom ankans vänner, Emil, Sanna och Andreas och mötte upp oss för att vara packåsnor och väntade medans vi "checkade in". Började regna, så vi satte oss under en presenning och myste.
När regnet slutade drog vi till campet, satte upp vårt tält och träffade resten av fölket, Martin, Matilda, Elin och Marie. Började festandet med öl, musik och tjöt. Blev till en riktigt trevlig kväll!!

Onsdag aka första festivaldagen, Gick upp rätt halvtidigt vill jag minnas, slappade på förmiddagen, åkte med Elin, Marie, Filip (som även han kom) och Andreas till Vimmerby och en säng till systemet. Kom tillbaka,  började festa ovh umgås med folk runtomkring. Kollade på Kings Of Leon och Franz Ferdinand. Kom tillbaka till campet, fortsatte partyt där, tror jag inte gick och lade mig förräns halv sex på torsdagsmorgonen. BRA JOBBAT!

Torsdag blev sova till halv tio, åkte och duschade med de andra, var riktigt härligt! Käkade frukost, slappade, tjötade och var allmänt sega.
Började komma igång på eftermiddagen, mötte Jacob som kom på kvällen, kollade på White Lies med ankan, var riktigt bra faktiskt! Sedan blev det självklart The Killers kvart i tio, så fruktansvärt jävla bra!! :D
Återvände till das camp, flummade runt och gjorde en massa konstiga saker.. Vad behöver vi inte gå in på här direkt!!

Fredag drog vi iväg till duscharna också, käkade frukost och bara slappade på gräset. Kom tillbaka, softade, snackade och kollade på några band, Krunegård och The Sounds. Bara tog det allmänt chill, drack öl och hade det najs.

Lördag, aka igår var även det en rätt chilldag, regnade som de flesta andra dagar, gjorde typ samma sak som dagarna innan, några folk drog hem tidigare, så i slutet var det bara jag, agnes och jacob kvar. Men jävligt kul hade vi ändå, hittade några grannar att tjöta med, kollade på några band, Promoe, Adiam Dymott, Någon låt med Ice Cube, SMK och något Thåström. Tjaa det var väl allt som hände på lördagen...

Idag blev det hemresa med de små mupsen, ankanoch jacob, var rätt kul. Dom är lika störda båda två, så roligt hade vi iaf! Blev avsläppt i Jönköping för att ta bussen till Linkan.. Och kom hem runt fem..

Så sammansättningsvis, en så jävulskt riktigt trevlig vecka! Har haft riktigt kul, så tack alla som var med!!:D
Ser dock inte fram emot att jobba i morgon! URK!!

Några bilder kanske??

  

Så sött, Sanna och Emil                              Ankan och Andreas cepar sig



Elin och Ankan at a concert

 

Ankan och Jacob       and      ankan och Sanna



Me and My muppo



Ha det toppenfint!
Massa Kramar

//Zebrarandig



Kommentarer



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0