One day, or another...

Toooorsdag! FAN VAD GÖTT!!
Eller det hade det varit om jag inte vart tvungen att jobba både lördag OCH söndag! I en fullständig värld hade det inte varit tillåtet att jobba på helgen.. då hade man bara haft en dag kvar och sedan haft två och en halv underbara dagar till att slappa och samla krafter.
Tyvärr ser ju då inte vår värld sådan ut, utan istället får man släpa sig upp tidigt på en lördag, dra sig längst med trottoaren och in genom de stora portarna, bara för att göra sitt arbete. Men jag klagar inte, man tjänar ju i alla fall pengar!
Så till min egentliga mening; WOW jobb på lördag, FAN VA GÖTT!!!!!

Tja annars har dagen varit rätt lång men ändå halft om halft slapp.
Jobbade ju som sagt i förmiddags, var lat och tog mig en sovmorgon, kände att jag behövde en eftersom jagt fixat cykeln så fint. Så iställtet för att pallra mig upp kvart över fem eller sex, så fick sängen sin gäst fram till fem i halv sju. Riktigt härligt må jagt säga! Hade dock inte varit helt fel att ligga kvar till elva!
Jobbade och stod i, hade rätt jobbigt på en avdelning eftersom de flyttar, vilket jag tror jag redan nämnt, lite svårt ett tag där.. var kvar runt halv ett, tog min fina hojj till Johannelund, åkte med Christian till Norpan för upphämtning av systeryster, vidare till HÖLÖ, tror jag att det hette (Någonstans utanför södertälje var det i alla fall).
Åkte tillbaka, kollade på ett stall Ida har tänkt att stå i när hon fått tag på häst, och åkte sedan tillbaka till Linkan. Tog min vackra hojj och bikade tillbaka till min fina lyxvåning. Och nu sitter jag här, flers timmar efteråt och tänker tillbaka på dagen.. vilket vackert minne det varit..! Humhum..!

Så nu ska jag lämna er i fred..

//Mumu

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, Hölö ligger inte utanför Södertälje. Det är Söderköping som det ligger i närheten av......;)

2009-07-24 @ 08:22:06



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0