Sista kvällen i Lisch

at least for now!

Såå, då var det måndagskväll igen  och har vart hemma i den lilla staden i drygt en vecka. Paniken kommer krypandes allt eftersom timmarna går och snart är det det enda som består..

Så vad har hänt sedan sistens?
Sist jag skrev vill jag minnas var onsdags, så torsdag then, jaa vad hände då egentligen? Tog en lång sovmorgon vill jag minnas, åkte in till staden för lunch med Johanna, gick till Henrys och var lika gott som det brukar vara. Var riktigt najs att träffa henne igen, var ju ett tag sedan sist. Var en sväng på stan och försökte hitta någonting att ha på mig till fredagens utgång, men som vanligt fanns det inget kul i den lilla staden.

Fredag blev också det en lång sovmorgon, tog det lugnt den största delen av dagen, laddade för kvällen. Drog in till staden och mötte Helene vid rådhuset vid halv sju, blev "tvungen" (aka erbjöd mig att hjälpa till) att göra den sista stängningen, var lite spännande, var ju trots allt nästan ett år sedan jag gjorde de sysslorna men ändå sitter dom i ut i fingerspetsarna.
När det var klart gick vi hem till Helene för lite tjöt, musik och iordningfixande. Sofia kom efter ett liten stund på en snabb visit eftersom hon skulle vidare till Göteborg på kvällen. Senare kom även Ann, Ann och Moa, var riktigt trevligt! jag och Helene bestämde oss för att dra till Stadt en stund, 90:orna hade ju sin bal, så vi ville dit och gratulera och kolla på de fina kläderna. Träffade en hel del där, både studenter och icket, lovar att det kommer upp kort så fort jag är hemma i Linkan igen! Var nog bara där runt en timme och drog sedan hem till Helene igen för ytterligare lite tjöt!

Lördag blev som vanligt en bakisdag, dock utan Pizzan, men med cola och en stor godispåse, får se till att njuta medans man kan:P (Ja jag vet, jag är väldigt bra på att njuta även när jag inte ska!)
Jaa vad hände annars på lördagen? Inget speciellt, kolla på film, typ.

Söndag blev tidig uppgång för en tur på Ylvali tillsammans med moster min. Var riktigt härligt att komma ut i skogen för en gångs skull. Kom hem och satte oss i bilen för en tripp till Dalsland, då morfar och kusinen fyllde år. Var trevligt det med, träffa släkten har man ju aldrig gjort förr;)
Åkte först till Baldersnäs där vi åt oxfilé och bakad potatis och sedan någon chokladgrejs till efterätt, tror det skulle vara chokladmousse men smakade mer som pudding, blev lite besviken får jag nog lov att säga, speciellt eftersom mousse är bland det bästa jag vet och pudding det omvända, ni förstår nog vart jag vill komma:P
Efteråt blev ytterligare en tripp med bil och då tll min moster och hennes familj, för lite kaffe och tårta, kom nog därifrån runt tjugo i åtta och hem runt nio. Så det blev allt en heldagstripp det med!

Idag då ra, sovmorgon (jag vet, får njuta av sommarlovet!) Åkte en vönda in till stan med mor min, som skulle handla, kom hem, läste en bok, kollade på lite film,. Jaa inte så himla mycket mer...

Så som vanligt med mitt liv har det inte hänt värst mycket. Men det är rätt skönt det med. Så nu sitter jag här och förbereder mig för tretimmarsturen hem till Linkan igen, åker nog runt lunch, får se, som sagt, skönt att åka när man känner för det!

Så ha det toppenfint alla där ute, så ska jag lägga upp lite bilder från veckan  som varit så fort jag hittat sladden i Linkan som sagt! Ha det bra!
Pussokram

//Godisbit

Kommentarer
Postat av: amanda

ja du har ju hunnit med maaasssor under en veckan ^^ hur är det med dig gumman:)

2009-06-16 @ 12:31:01
URL: http://mandysblogg.blogg.se/
Postat av: amanda panda päronpluttbanansviss

haha jo men man ahde kunnat njuta mer omd et varit bättre väder^^ haha ja det ä lite olika fester fast ja får se;) hehe du då?

2009-06-17 @ 14:43:30
URL: http://mandysblogg.blogg.se/



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0