Nya upptäcktsfärder

Tjenamors alla krakelspektakel där ute i mossen! Nu så ska jag berätta om en liten liten flicka som för två månader flyttade till ett nytt litet land. Hon klagade hela tiden till sina vänner hon träffat, att där hon bor där finns minsann ingen stor park eller skog. Detta visste hon eftersom hon gått runt och runt och runt och letat efter just detta.
Men så en dag gav sig flickan ut på nya upptäckter och ni kan ju gissa vad hon hittade? Jo hon hittade en stor stor park som hon gick rakt igenom, och gissa vad hon hittade bakom just denna park? Jo en stor stor skog, men ängar, åkervägar, betande hästar och lösa hundar.
Japp som ni redan gissat är givetvis den lilla flickan jag och japp, jag hittade en skog. En stor skog! Och gissa vart den låg?? Jo, 20 meter från mitt hus, crossa stora vägen, gå till busshållplatsen (som jag använt mycket flitigt), gå bakom busskuren så whoooops, där är skogen!

Gissa om jag kände mig något smart idag?? Nej, inte ett dugg!

Har i alla fall haft en rätt bra dag, eller lugn åtminstone. Så himmelens skönt att tjejerna har heldag i skolan, och som sagt att skolan är igång igen! Gick med dom till skolan, utforskader vägen och plockade upp dem 7 timmar senare. Urskönt!!

Nej nej, tror det är dags för lite How I Met Your Mother!

BajBaj!

Kommentarer
Postat av: hanna

haha ja bättre sent än aldrig ;)

2010-11-09 @ 21:37:22
URL: http://halvdement.blogg.se/



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0