När något händer vänds det mesta upp och ner

Är några dagar sedan man skrev märker jag.. men ärligt talat så har jag inte direkt haft lust. Tycker det är spännande hur man förtränger känslor och spelar ut dem på ett helt annat sätt, som i sin tur gör att man mår mhycket sämre dagen efter, när man väl tar itu med saken i fråga.

Fick i fredags, strax efter tentan, reda på att min underbara mormor vart tvungen att åka in till sjukhuset på förmiddagen och att de inte alls visste hur det stod till. Hade tänkt fira tentan ungefär precis då men fick istället sitta och glo in i en vägg för att man helt tappat lusten. Fick sedan reda på att hon hade fått en lättare stroke och förmodligen skulle få komma hem några dagar senare. Sjuk lättnad. Dock blir man ju orolig när sådant händer, speciellt när det är hon som i övrigt vart rätt frisk. Man får ett uppvaknande på något sätt, att plötsliga saker bara kan hända så snabbt.

Drog i alla fall till ovvesittningen på rumpan, var inte direkt pepp men kände inte heller för att sitta och glo in i väggen hela kvällen, speciellt inte själv. Slutade ändå som en helt ok kväll, trots lite sneda grejer här och där. Kände dock hur bra man är på att förtränga alla känslor som uppkommer i sådana situationer, gör ju inte direkt saken bättre dagen efter, nej.

Igår vart det personalfest, även det på rumpan. Hade en bra kväll trots allt som hänt, får nog säga att den var bättre än bra trots allt. Sedan måste jag promota för att årets första dopp satte pluset i kanten. Vart otroligt nog rätt varmt, något man inte är van vid med vänern denna tiden på året direkt. Men gött var det! Jobbigt bara att flytta tillbaka tvärs över sjön och bli tvungen med den kalla sidan av den hela sommaren!

Hepp... tror jag ska packa ihop lite grejer, känner att det vore gött att få rummet ihopapackat innan man åker hem över sommaren!

Ha det fint!
//Marängpaj

Kommentarer
Postat av: hanna

jag förstår precis hur du menar, man blir helt lamslagen..men som sagt, man får perspektiv på saker och inser vad som är viktigt,vilket ju kan vara en positiv sida av det hela :) Hoppas hon kryar på sig ordentligt och att du får lov snart :) kram

2011-06-06 @ 07:36:28
URL: http://halvdement.blogg.se/



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0