uppsats och lådpackning

Har suttit med den uppsats jag ska opponera på en stor del av dagen och har kommit fram till att det är rätt svårt att gå igenom och ge konstruktiv kritik. Oavsett om det är en bra eller dålig uppsats. I vanliga fall när man opponerar brukar man ju vara en grupp, men nu helt själv, Ska lyckas prata om denna uppsatsen i 75 minuter. Tycker på sitt sätt att det är rätt skönt att jag har min uppsats först, så att man får lite tips på vad man ska titta på och så inför opponeringen sedan i alla fall.
 
Fick "lite" panik idag också, lämnade in uppsatsen till kursansvarig i tisdags men läste idag på uppsatsinstruktionen att den tydligen skulle in till kurssekreteraren också. Minst en vecka innan seminariet. Damn tänkte jag och fick totalpanik, så fick ringa runt för att se om det var så, eftersom vi inte fått någon information om just detta innan. Som tur var fick jag tag på kursansvariga som sa att det räckte att bara lämna in till honom. Fatta den lättnaden! Hade jag inte fått gå upp med uppsatsen på grund av en sådan skitgrej hade jag blivit mycket ledsen.
 
Kom att tänka på att det bara är en vecka kvar innan flytt och fick nästan en liten tomhetskänsla. Började att plocka ner bokhyllan i flyttlådor och nu ser det fruktansvärt tomt ut. Två och ett halvt års liv nedpackade i flyttkartonger, det är ju ändå lite minnen. Det känns helt sjukt att redan ha bott här i Karlstad i tre år, hallå vart tog tiden vägen?
 
En tom bokhylla
 
Ha en trevlig helg allihop!
//Pizzadeg

Kommentarer



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0