Farmorhelg

Har haft en extremt trevlig helg med bästa farmor på besök. Var verkligen riktigt trevligt att träffa henne, hade inte gjort det sedan någon gång i somras!

Ida skulle på disputation i fredags, så jag och farmor fick hänga själva i fredags. Blev bjuden på restaurang och hängde sedan hos mig under tiden Ida var borta. Sedan hade jag ju (snäll lillasyster som jag är) lovat att hämta henne på natten, så jag fick lov att ta mig ut och köra trots att jag hellre varit kvar inomhus. Det är sjukt hur ruggigt det blev så fort det slog över mellan oktober och november!

I lördags åkte vi ut till Ida och Björn, med en mellanlandning på Idas jobb för lite cellkik. Farmor tyckte det var mycket intressant, jag inte lika (kan kanske bero på att jag sett det några gånger förr och fortfarande inte fattar ett skit, men inte vet jag). Jag hängde sedan med Ida till stallet på eftermiddagen och stack ut och red medan hon fick mocka skit. Bra deal tyckte jag! På kvällen umgicks vi bara, pratade lite, drack vin och fixade lite käk, en mycket trevlig kväll!
 
I söndags (aka igår) spelade vi lite spel, Ida skjutsade farmor till tåget och sedan åkte jag med Ida på dressyrträning för att filma. Det där med att sitta och frysa i ett kallt ridhus är inte jätteroligt kan jag lova, nej! (Är väl dock inte så fruktansvärt hemskt som jag vill få det att påstå eftersom jag ändå åker med). Men som sagt, en välbehövligt sjukt trevlig och lugn helg! Underbart!
Ha det bäst! Själv ska jag tydligen bli bjuden på mat av bästa Sandra och sedan gå på nya James Bondfilmen, blir säkert en sjukt trevlig kväll!
//Kantig trattfil

Kommentarer



Namn
Kom i håg mig

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0